NOSLĒDZIES PIRMAIS POSMS STAŽĒŠANĀS ATBALSTA PASĀKUMA ĪSTENOŠANĀ Drukāt
Pirmdiena, 06 jūlijs 2020 15:41

Eiropas Socialais fonds LSPA jaunais logoPavasara semestrī projekta Nr. 8.2.2.0/18/A/023 “Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas akadēmiskā personāla stiprināšana “Veselības aprūpes” jomā“ īstenošanā lielākais izaicinājums bija attālinātā mācību procesa nodrošināšana pasniedzēju tālākizglītībā un kompetences pilnveidē.

Šajā atskaites periodā LSPA turpināja sešu pasniedzēju kompetences pilnveidi svešvalodā. Lai gan mācību procesu apgrūtināja neskaidrības par pakalpojuma apjomu un izpildi, kā arī izmaiņām saturā, tomēr  docētājiem veiksmīgi izdevās pabeigt 3. semestri profesionālās angļu valodas apguvē.  LSPA ieskatā, šis mācību periods iezīmējās ar lielāku docētāju patstāvību un  individuālo darbu svešvalodas apguvē, kā arī uzlaboja docētāju digitālās prasmes un veicināja izpratni par attālinātā mācība procesa priekšrocībām un mācību satura pielāgošanu digitālajā vidē.

Tāpat 3 augstskolas pasniedzēji izmantoja citu projektā paredzēto atbalsta pasākumu – stažēšanos pie komersanta. LSPA asociētā profesore Zane Pavāre stažēšanos veica laika periodā no 15.11.2019. līdz 13.05.2020, asistents Mārtiņš Čampa stažēšanos veica laika periodu no 11.11.2019. līdz 18.05.2020., bet LSPA profesors Alvis Paeglītis šo atbalsta pasākumu izmantoja laika periodā no 13.01.2020. līdz 19.06.2020.

Stažēšanās atbalsta pasākuma mērķis ir sekmēt izglītības sektora sadarbību ar nozares uzņēmumiem, praksē pārliecināties par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu nozares specifisko jautājumu risināšanā, kā arī nākotnē ļaus papildināt studiju kursu saturu par inovatīvajiem tehnoloģiju risinājumiem veselības aprūpē un fizioterapijā. Minētais atbalsta pasākums ir jāskata arī kontekstā ar tikko kā tapušo LSPA Veselības aprūpes sportā izpētes centru, kurā varēs īstenot kopīgus studentu un nozares komersantu pētniecības projektus.  

Pēc stažēšanās pasākumu realizācijas docētāji norādīja, ka nepieciešami pētījumi un klīnisko rezultātu apkopojumi, lai varētu spriest par funkcionēšanas ierobežojumu samazināšanu, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus. Prakses laikā apzinātas  jaunas pētniecības jomas, ko augstskola varētu īstenot jau tuvākajā laikā.

Stažēšanās laikā izveidojās vienota izpratne par ciešākas sadarbības  starp akadēmisko un biznesa vidi nepieciešamību, jo, apvienojot zināšanas un  pieredzi,  pacients var saņemt efektīvāku rehabilitācijas procesu. Speciālisti bija vienisprātis, ka, pielietotās tehnoloģijas ietekmi uz pacientu var vērtēt ne tikai lokāli, bet holistiski, kas veicina gan fiziskā, gan garīgā veselības stāvokļa uzlabošanos. Nākotnē būtu apsverama sadarbība, kuras ietvaros  studējošie savā praksē un pētījumos varētu izmantot arī komersanta aprīkojumu un tehnoloģijas, kas veicinātu studiju kursu satura pilnveidošanu ar iespējamiem inovatīvajiem tehnoloģiju risinājumiem veselības aprūpē un fizioterapijā.

Ņemot vērā nenoteiktību saistībā ar koronavīrusa SARS-CoV-2 izraisītās slimības Covid-19 izplatību rudenī un attiecīgi iespējamiem ierobežojumiem visa līmeņa izglītības iestādēs, izteikti vairāki ierosinājumi speciālā atbalsta mērķa SAM 8.2.2. pasākumu regulējošo tiesību aktu grozījumiem. Plānots, ka nozares ministrija grozījumus 09.01.2018. izdotajos MK noteikumos Nr. 25 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.2.2. specifiskā atbalsta mērķa “Stiprināt augstākās izglītības institūciju akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās” pirmās, otrās un trešās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi” izstrādās un pieņems 2020. gada jūlijā. Pēc izmaiņām ārējā tiesību aktā, plānots veikt grozījumus finanšu saņēmēja un uzraugošās institūcijas līgumā “Vienošanās par projekta Nr. 8.2.2.0/18/A/023 īstenošanu”, lai atvieglotu Eiropas Sociālā fonda finansētā projektā noteikto uzdevumu un atbalsta pasākumu izpildi.

Jau ziņojām, ka šī projekta mērķis ir augstskolas mācībspēka kvalifikācijas celšana un profesionālo iemaņu pilnveidošana atbilstoši augstskolas akadēmiskā personāla attīstības stratēģijai un jaunu mācībspēku piesaiste gan no ārvalstīm, gan doktorantu vidus. Projekta ietvaros LSPA saņems atbalstu divu viesprofesoru un divu doktorantu (vieslektoru) iesaistīšanai mācību procesā. Augstskola projektu plāno īstenot līdz 2022.gada oktobra beigām un šim mērķim paredzēts izlietot 199 023, 60 euro, t.sk. Eiropas Sociālā fonda atbalsts ir 169 170, 06 euro, bet valsts atbalsts – 29 853, 54 euro.

Informāciju sagatavoja:
LSPA ES projektu koordinatore
Iveta Birziņa,  Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un nodrošinātu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lspa.lv