Uz sākumu Pētniecība Aktualitātes PUBLICĒTS UNIKĀLS PĒTĪJUMS PAR SPORTA DIDAKTIKAS TENDENCĒM 30 EIROPAS VALSTĪS, TAI SKAITĀ LATVIJĀ
PUBLICĒTS UNIKĀLS PĒTĪJUMS PAR SPORTA DIDAKTIKAS TENDENCĒM 30 EIROPAS VALSTĪS, TAI SKAITĀ LATVIJĀ Drukāt
Pirmdiena, 24 oktobris 2022 11:37

Noslēdzot izpētes darbu par sporta didaktikas zinātnisko disciplīnu attīstību, tās izpratni, teorijām, pētniecības kontekstiem un prakses modeļiem 30 Eiropas valstīs, klajā nākusi līdz šim nebijusi grāmata angļu valodā "Sporta didaktika Eiropā – vēsture, pašreizējās tendences un nākotnes attīstības perspektīvas" (Sports Didactics in Europe – History, Current Trends and Future Developments). Publikāciju apkopojums sniedz pārskatu par didaktikas/kustību mācīšanas un mācīšanās norisēm un sasniegumiem 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs, Apvienotajā Karalistē, Norvēģijā un Šveicē.
LSPA 2022I 2

Latviju zinātniskajā monogrāfijā pārstāv profesors Juris Grants un asociētās profesores Inta Bula-Biteniece un Ieva Rudzinska. Nodaļa par Sporta didaktiku Latvijas izglītībā aptver laiku no XIX gadsimta 50./80.gados aizsāktās jaunlatviešu kustības līdz pat mūsdienu reformai – mācības kompetencēs balstītā pieejā un projektā “Skola 2030”.

Pētniecisko publikāciju apkopojums izdots ar “Waxmann Publisher” gādību.

Valstu pētījumi strukturēti piecos izpētes virzienos:
  - sporta didaktikas nacionāli vēsturiskās attīstības;
  - galvenās sporta didaktikas tendences
  - nākotnes perspektīvas teorijas oriģinalitātē, pētniecības un teorijas pielietojuma jomās;
  - pētniecības perspektīvas;
  - turpmākās attīstības iespējas.

Kā norāda grāmatas autori: “Vislielākais XXI gadsimta izaicinājums sporta pedagoģijā un tās sastāvdaļā –didaktikā, saistās ar bērnu un pusaudžu pašreizējo dzīvesveidu, kas sakņojas viedierīcēs un sociālajos tīklos, kas negatīvi ietekmēt viņu emocionālo un fizisko attīstību. Šajā kontekstā fiziskā audzināšana var būt jutīgs priekšmets, un sporta skolotāji saskaras ar jauniem izaicinājumiem. Jaunu un inovatīvu pedagoģisko un didaktisko risinājumu meklēšana ir svarīga, lai veicinātu bērnu un pusaudžu veselīgu dzīvesveidu un labāku dzīves kvalitāti. Arvien vairāk pētījumu liecina, ka tehnoloģijas patiesībā palīdz atsvešināt bērnus no viņu ķermeņa. Fiziskā audzināšana ir jūtīgs mācību priekšmets, kurā skolēniem nākas saskarties ar sava ķermeņa formu un funkcionālajām spējām. Nepieciešami turpmāki pētījumi, lai atrastu veidus, kā palielināt bērnos iekšējo motivāciju būt fiziski aktīviem. Tāpēc ir nepieciešami daudznozaru pētījumi, kas pavērtu durvis fiziski aktīvam un veselīgākam dzīvesveidam jaunās paaudzes vidū.”

4167grossInteresenti ar grāmatas saturu var iepazīties LSPA bibliotēkā.

Informāciju sagatavoja:
LSPA sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja
Ilze Āķe-Vīksne, 29445209
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu

 
LSPA

LSPA notikumu kalendārs

LSPA iekštīkla autorizēšanās

Šeit Jūs uzzināsiet saistošu papildinformāciju par studiju procesu norisi. Problēmu gadījumā sazinieties: ithelpdesk@lspa.lv



Sadarbības partneri

Reklāmkarogs
Reklāmkarogs
Reklāmkarogs

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un nodrošinātu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lspa.lv