ŠOGAD LSPA APGŪSTAMĀS PROFESIJAS “ĒNO” 14 SKOLĒNI |
![]() |
Otrdiena, 12 aprīlis 2022 11:47 |
Mūsu ēnošanas aicinājumam atsaucās 14 skolēni no Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas, Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskolas, Dienas apmācības klases pie Rīgas Raiņa 8.vakara (maiņu) vidusskolas, Jelgavas Valsts ģimnāzijas, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas, Jelgavas 4. vidusskolas, Lubānas vidusskolas, Rīgas 22.vidusskolas, Baložu vidusskolas, Rīgas 72.vidusskolas, Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas un Rīgas 92.vidusskolas. Veselības aprūpē skolēni ēnoja divas sertificētas fizioterapeites un LSPA docētājas Līgu Krūmiņu un Alīnu Kurmeļevu. Savukārt sporta zinātnē LSPA docētāju un sporta skolotāju Edgaru Getmančuku, kā arī sporta trenerus, LSPA docētājus un doktorantus Kristapu Slaidiņu (futbols) un Aleksandru Astafičevu (basketbols). Dienas garumā jaunieši aktīvi piedalījās ēnu dēvēju darbā, veica praktiskus uzdevumus un uzzināja daudz jauna par savu Ēnu devēju ikdienu un darba pienākumiem. Aleksandrs Astafičevs savām “ēnām” piedāvāja piedalīties divos treniņos 1. un 2.klašu zēnu basketbola komandām Salaspils 1.vidusskolā. Savukārt Kristaps Slaidiņš skolēniem bija sarūpējis īpaši garu programmu - viesošanos “Playoff Arēnā”, uzspēlējot dažādas ar futbolu saistītas spēles; tai sekoja LSPA infrastrukūras apskate un ēnotāju praktiskā dalība futbola treniņā kā trenera asistentiem/palīgiem; pēc tam - iepazīšanās ar futbola valsts nodarbības vērtēšanas kritērijiem un kopīga valsts praktiskās futbola nodarbības vērošana. Edgars Getmančuks savas “ēnas” iepazīstināja ar sporta skolotāja darba ikdienu un piesaistīja darbam trijās mācību stundās Andreja Pumpura Rīgas 11. pamatskolā, bet turpinājumā devās uz LSPA, lai nākotnes studentus iepazīstinātu ar studiju iespējām Akadēmijā un izmēģinātu spēka treniņu smagatlētikas zālē. Fizioterapeite Līga Krūmiņa skolnieces sagaidīja Rīgas Austrumu klīniskajā universitātes slimnīcā, piedāvājot vērot un izmēģināt darbu Neiroķirurģijas nodaļā. Savukārt Alīna Kurmeļeva ēnotājām parādīja fizioterapeita darba specifiku Salaspils peldbaseinā un veselības centrā, kur vingroja ar zīdaiņiem un cilvēkiem pēc COVID-19 pārslimošanas. FRAGMENTI NO SKOLĒNU MOTIVĀCIJAS VĒSTULĒM Maksims Ždanovskis: “Šobrīd mācos Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas 9.klasē. No skolas brīvajā laikā apmeklēju futbola treniņus, kā arī kopā ar draugiem spēlēju futbolu un nodarbojos ar citām fiziskām aktivitātēm. Futbols ir mans mīļākais sporta veids. Vasarā es piedalos Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centra organizētajos futbola čempionātos. Kā arī palīdzu organizēt “Getto Games” pasākumus. Es vēlētos iepazīties ar futbola trenera profesiju, jo nākotnē domāju par studijām Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā. Vēlos nākotnē kļūt par sporta (futbola) treneri bērniem, jauniešiem. Vēlētos rīkot arī futbola treniņus jauniešiem no Bērnu un jauniešu centriem, kuri nedzīvo ģimenē. Domāju, ka man piemīt trenerim nepieciešamās īpašības, un es spētu bērnus motivēt trenēties un sasniegt vairāk.” Kristers Kalnozols (Rīgas Valsts vācu ģimnāzija): “Piesakos ēnot vecāko basketbola treneri. Pats ar basketbolu nodarbojos jau 11 gadus. Tāpēc basketbols kļuvis par dzīvesveidu. Pēc skolas pabeigšanas, kā vienu no karjeras izvēles iespējām esmu izvirzījis - basketbola treneris. Tāpēc būtu interesanti praksē pieredzēt šīs profesijas pienākumus un ikdienu.” Anastasija Kuceruka (Rīgas 72.vidusskola): “Vēlos ēnot fizioterapeiti. Uzskatu, ka tas ir ne vien manām interesēm atbilstošs darbs, bet arī manas prasmes varētu būt noderīgas. Tā ir mana sapņu profesija. Ļoti patīk palīdzēt cilvēkiem, un es vienmēr uztveru cilvēku jūtas/problēmas nopietni. Vēlētos savu dzīvi saistīt ar medicīnu un fizioterapeita profesiju, kas, manuprāt, ir ļoti interesanta. Pirms lēmuma pieņemšanas, vēlētos redzēt, kā strādā fizioterapeits. Tā būtu mana pirmā reize, kad es piedalos ēnu dienā un es sagaidu informatīvu un aizraujošu dienu.” Ļoti īpašs PALDIES par atbalstu “Ēnu dienas 2022” organizēšanu LSPA Studentu uzņemšanas komisijas atbildīgajai sekretārei Ievai Stecenko!
Informāciju apkopoja: |