67 LATVIJAS SPORTA PEDAGOGI PILNVEIDOJAS VESELĪBAS UN FIZISKĀS AKTIVITĀTES MĀCĪBU JOMĀ Drukāt
Ceturtdiena, 24 oktobris 2019 11:25

IMG 7688Šoruden Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija (LSPA) un Valsts izglītības satura centrs (VISC) aicināja Latvijas novadu sporta un citus pedagogus uz mācībām profesionālās kompetences pilnveides programmā “Mācīšanās lietpratībai mācību jomā”. Darbs notika 3 grupās - 36 stundu apjomā, kurā 67 pedagogi – jomas koordinatori novados, apguva jaunas zināšanas veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā.

Mācību mērķis bija pilnveidot pedagogu profesionālo kompetenci jaunā mācību satura īstenošanā un mācīšanas pieejas maiņas nodrošināšanā skolā. Mācību laikā dalībnieki paplašināja izpratni par to, kas ir lietpratība, kā starpdisciplināri plānot jauno mācību saturu skolas līmenī, apguva jaunas metodes izglītības procesa koordinēšanai. Programmas dalībnieki papildināja zināšanas mācību satura un vērtēšanas plānošanā un veselības un fiziskās aktivitātes jomas aktualitāšu īstenošanā jaunajā saturā.  

Jau ziņots, ka VISC paspārnē tiek pārskatīts vispārējās izglītības mācību saturs no pirmsskolas līdz 12. klasei. Tas tiek darīts, lai apgūstamais mācību saturs un sasniedzamie rezultāti skolēniem dažādos mācību priekšmetos nepārklātos, lai mazinātos līdzšinējā mācību satura sadrumstalotība un būtu nodrošināta saskaņota un pēctecīga zināšanu un prasmju apguve.

Programmas kursu saturu īstenoja pieaicinātie projekta “Skola 2030” mācību satura izstrādes eksperti: Inese Bautre, Edmunds Vanags, Maija Priedīte, Andra Mančasa, Reinis Upenieks un LSPA “Skola 2030” mācību satura izstrādes eksperti: profesore Andra Fernāte un docente Aleksandra Čuprika.

Profesore Andra Fernāte semināru dalībniekus iepazīstināja ar tēmu
“Kompetence kā skolēna mācīšanās komplekss un rezultāts mācību jomā “Veselība un fiziskās aktivitātes”, ko skolēns demonstrē kā kompleksu sasniegumu.
Tas sastāv no:
-zināšanu, prasmju, ieradumu kopuma;
-vērtībām un caurviju prasmēm - kritiskā domāšana, pašvadīta mācīšanās, radošums;
-saziņas un sadarbības;
-rakstura iezīmēm - zinātkāre, pašiniciatīva, mērķtiecība un neatlaidība.”

Docente Aleksandra Čuprika vadīja praktisko nodarbību
“Sadarbības prasmju attīstība mācību jomā “Veselība un fiziskās aktivitātes” un jomas mācību priekšmetā “Sports un veselība”. Praktiski piemēri strādāšanai kopā, dalītai atbildībai, visiem būtisku lēmumu pieņemšanā un pozitīvā savstarpējā atkarībā.”

Gatavojoties jaunā mācību satura un mācīšanās pieejas ieviešanai izglītības procesā, Latvijas novadu sporta pedagogu/koordinatoru profesionālās kompetences pilnveides programma “Mācīšanās lietpratībai mācību jomā” (veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomā) notika LSPA telpās: no 2019.gada 26. līdz 30.augustam, no 23. līdz 27.septembrim un no 21. līdz 25.oktobrim.

Informāciju apkopoja:
LSPA sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja
Ilze Āķe-Vīksne, 29445209
Šī e-pasta adrese ir aizsargāta pret mēstuļošanu (spam), Jūsu pārlūkam ir jābūt aktivizētam Javascript, lai to aplūkotu
sadarbībā ar Profesionālās pilnveides un mūžizglītības centra vadītāju
Ilonu Blekti

 

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un nodrošinātu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai lspa.lv