“ERASMUS+” PĒTNIECĪBAS PROJEKTU NOSLĒDZ AR UNIKĀLU GRĀMATU PAR SPORTA SKOLOTĀJU IZGLĪTOŠANAS SISTĒMĀM 24 EIROPAS VALSTĪS |
Trešdiena, 10 jūlijs 2019 14:50 |
Noslēdzot trīs gadus ilgušo izpētes darbu par sporta skolotāju profesionālās sagatavošanas principiem dažādās Eiropas valstīs, klajā nākusi līdz šim nebijusi grāmata angļu valodā "Eiropas sporta skolotāju izglītības prakse: ievads profesijā un profesionālā attīstība" (European Physical Education Teacher Education Practices: Initial, Induction, and Professional Development), kurā vienkopus apkopota informācija par sporta skolotāju izglītības sistēmu 24 Eiropas valstīs, tai skaitā Latvijā. Grāmata izdota, kā Eiropas Savienības programmas “Erasmus+” stratēģiskās partnerības projekta „Labās prakses identifikācija sporta skolotāju izglītības programmās: Eiropas perspektīva” darba pārskats, ar mērķi izvērtēt sporta skolotāju izglītības programmas projektā iesaistītajās partnervalstīs, kā arī sekmēt sporta skolotāju izglītības kvalitātes izaugsmi Eiropā. Tajā piedalījās 24 partnervalstu uzaicinātie eksperti sporta skolotāju izglītošanas jomā. No Latvijas projektā, kā ekspertes un grāmatas līdzautores, tika piesaistītas Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas (LSPA) Sporta un treniņu teorijas, pedagoģijas, psiholoģijas un pedagoģisko prakšu katedras pedagoģijas doktores (Dr. paed.), profesores Andra FERNĀTE un Rasma JANSONE. Grāmatā apkopota un izpētīta sporta skolotāju izglītošanas sistēma Austrijā, Beļģijā, Bulgārijā, Horvātijā, Čehijā, Francijā, Vācijā, Grieķijā, Īrijā, Itālijā, Latvijā, Lietuvā, Luksemburgā, Maķedonijā, Maltā, Nīderlandē, Norvēģijā, Polijā, Portugālē, Slovākijā, Slovēnijā, Spānijā un Zviedrijā. Sporta skolotāju izglītošanas jomaseksperti par katru projektā iesaistīto dalībvalsti sagatavojuši vienotu informāciju, aprakstot katras valsts sporta skolotāju izglītības sistēmu: Grāmata sagatavota un izdota ar “Erasmus+” otrās pamatdarbības (KA2-Key Action2) stratēģiskās partnerības projekta „Labās prakses identifikācija sporta skolotāju izglītības programmās: Eiropas perspektīva” (Identifying best practice across physical education teacher education programmes: A European perspective (2015-1-TR01-KA203-021768)) atbalstu. Interesenti ar grāmatas saturu var iepazīties LSPA bibliotēkā. Informāciju sagatavoja: |