LSPA VISĀ VALSTĪ RĪKO SEMINĀRUS PEDAGOGIEM, KĀ LIETDERĪGĀK ORGANIZĒT DINAMISKĀS PAUZES |
![]() |
Pirmdiena, 07 decembris 2015 15:33 |
LSPA semināri par dinamiskās pauzes nozīmi un tās pielietošanu notiek katrā Latvijas reģionā. Liela daļa uzmanības tiek pievērsta, kā šais pauzēs strādāt arī ar bērniem, kuriem ir dažādi veselības traucējumi. Nupat semināri aizvadīti Cēsīs, Jelgavā, Kuldīgā un Rīgā, un uz tiem pulcējas skolotāji no Vidzemes, Zemgales, Kurzemes un Rīgas apkārtnes. Vēl decembrī plānojas semināri Latgales reģiona pedagogiem Rēzeknē. "Faktiski veselu bērnu vairs nav, mazkustīgais dzīvesveids rada nevēlēšanos kustēties," spriež LSPA pārstāve, programmas koordinatore Ilona Blekte. Oskara Kalpaka Rudbāržu pamatskolas 4.klasē rit latviešu valodas stunda - tās gaitu skolotāja Dagnija Grundberga pārtrauc ar nelieliem vingrinājumiem, bērniem patīk piecelties no soliem un izkustēties. Skolotāja zina, ka tā ir ne tikai izkustēšanās, bet konkrētie vingrinājumi, kas, izpildīti vien pāris minūtes, uzlabo kustību koordināciju, sekmē arī mijiedarbību starp labo un kreiso smadzeņu puslodi. Kāds cits vingrinājums palīdzēs lasīšanas spēju uzlabošanai, vēl kāds uzlabos atmiņu. Šādi stundu laikā aizpildīt dinamiskās pauzes skolotāja iemācījusies profesionālās pilnveides kursos. Mācību stundu laikā izmantot īsas dinamiskās pauzes, lai bērni spētu tālāk koncentrēties darāmajam darbam, mācību procesā nav jaunums. Skolotāja atzīst, arī pati to vienmēr izmantojusi, bet nu kustību uzdevumi būs mērķtiecīgāk vērsti uz bērna attīstību. Turklāt nepieciešamība pēc dinamiskajām pauzēm mācību stundās pieaug arvien vairāk. Par šādu pieredzi – LTV1 ziņas sadarbībā ar Skrundas TV. |